Sunday, September 28, 2008

Shiny!

Eilen tuli siis hankittua japanilainen matkapuhelin SoftBankin liittymällä, sillä heillä oli tarjolla halvin mahdollinen puhelin, ja kätevä opiskelijalennus. SoftBankin puhelimista voi soittaa muihin saman liittymän puhelimiin ilmaiseksi klo 01-21 välillä, ja opiskelijatarjouksen ansiosta muihin liittymiin soittaminenkin on 50% edullisempaa kuin normaalisti. Viestit (jotka muuten lähinnä lähetetään maileina, eli bye-bye SMS) ovat Japanin sisällä ilmaisia. Tässä lisää tietoa mahtavasta SoftBank 821SC kännykästäni (valmistajana Samsung), josta voi katsoa telkkaria ilmaiseksi.

Tänään taas tapasin Marikon, ja Kinokuniyassa (suuressa japanilaisessa kirjakaupassa) kierreltyäni päädyin jälleen kerran Yodobashi-Camera nimiseen liikkeeseen. Sieltä olin aikaisemmin hankkinut kameran, hiustenkuivaajan ja uuden kännykkäni. Tällä kertaa mukaan tarttui Casion Ex-Word XD-SP6700 elektroninen sanakirja. Tulee taatusti käyttöön, sen touchpadiin kun voi kirjoittaa itselleen vieraita kanjeja, ja laite sitten käntää ne englanniksi, sekä kertoo oikean lausumistavan.

携帯と電子辞書 (kännykkä ja elektroninen sanakirja)

4 comments:

Linda said...

SHINYYYY.
Luulin jo että olet hankkinut uuden pikku-pikku kannettavan.
Ihanaa et sun puhelin on valkoinen. OMG.


Eipä ihme että japanilaisest viestittävät paljon kun puuha on ilmaista...

Marita said...

Linda: Yep, puhelin sointuu hyvin yhteen Macin kanssa. :D
Sanakirja on kylläkin vähän vaikeakäyttöinen, kun siinä on kaikki valikot sun muut japaniksi, eikä kieltä voi muuttaa... xD

Enpä tiedä onko viestit kaikissa liittymissä ilmaisia, varsinkin kun tää oli opiskelijatarjous, mutta suht edullista se viestien lähettäminen kuitenkin on...

Maiju said...

Miten jisho toimii? Mä oon niin huumas mun, siinä on vaik mitä sairait juttui... Mun kämppiksen e-dictionary on kuitenkin ihan paras, siinä kerrotaan miten kirjoittaa rakkauskirje japaniksi :DDD Mihin sun toi sanakirja on erikoistunut vai onks vaan perus? Aika shiny ainakin! Tykkään mun e-d:stä, ostin siihen shinyn coverin suijaks ja osaan käyttää sitä vähän paremmin jo... Mut joo... Tsemppii!

Marita said...

Maijuliini:
Jisho on ihan ok, mut aika rasittavaa kun ei oo mitään hajua miten niitä eri toimintoja pystyy käyttämään. Tuurilla olen tähän asti pärjännyt kun vaan randomisti painelen nappuloit. Se mun e-d on ihan perus (vaikka onhan siinä ihan sairaasti toimintoja, en vaan tiedä mitä kaikkea kun KAIKKI on japaniksi), mutta ei oo ihan yhtä hyvä kuin sun (mun oli noin 10 000 yeniä halvempi kuin sun, ja kuitenkin mulle jo aika korkeassa hintaluokassa). En ole vielä ostanut kunnon coveria, mutta minusta tuntuu, että pian käyn hankkimassa sellaisen Umedasta, että e-d myös pysyy shinynä.

Tän Japanin vuoden jälkeen mun olis tarkoitus osata yli 600 kanjia, kun nyt osaan ehkä 100. Vaikuttaa aika kunnianhimoiselta, mutta kai se täällä jos jossain onnistuu.