Monday, February 21, 2011

Mekkoja ja takkitraumoja


Greenland-parka-W


Minulla ja untuvatakeilla on pitkä ja kivulias historia. Joskus yläasteella omistin pitkän, polviin ulottuvan untuvatakin, jossa kuljin useita vuosia. Näytin tummansiniseltä makkaralta. Lukioon päästyäni näin vihdoin valon villakangastakkien muodossa, ja olen siitä asti käyttänyt vain ja ainoastaan kauniita, hyvin istuvia takkeja, mikä mielessäni pitkään myös tarkoitti kaikenlaisten untuva- ja toppatakkien välttämistä.

Villakangastakeissa on kuitenkin se huono puoli, etteivät ne juurikaan pidä tuulta. Kun siis rupesi näyttämään siltä, että tästä talvesta tulee aivan yhtä kylmä ja luminen kuin viime talvestakin, tajusin että minun oli päästävä untuvatakkipelkoni yli. Marssinkin suoraa tahtia partiovarusteeseen takkeja kokeilemaan, ja löysin heti täydellisen, kevyesti topatun takin Fjällräveniltä. Sen jälkeen olenkin täysin hylännyt villaisen kipparitakkini, ja tepastellut tyytyväisenä (ja lämpimänä) toppatakissa. Pelko voitettu!

coat


Olen myös tehnyt vähän uudempia hankintoja. Pari viikkoa sitten sorruin lopulta tilaamaan asokselta erään mekon, jota olin jo aikaisemmassakin postauksessa ihaillut. Tasapaksun kehon omaavana minua arvellutti mekon korkea vyötärö, mutta se paljastuikin todella imartelevaksi. Pitsit hihoissa ja helmassa tekevät siitä hiukan arkimekkoa juhlavamman, ja se onkin nappivalinta kivoja ravintolailtoja varten. Yritän vielä saada aikaiseksi jotain kuvia siitä päälläni jahka saan kirjoitettua valmiiksi kaikki vimmatut esseet, mutta uskokaa pois, se on i-h-a-n-a!



dress



dress02

8 comments:

Julie said...

Iso peukku!

sannero said...

oi, oliko kuinka hintava tuo fjällräveni, may I ask ? :>

Unknown said...

Julie: :)

sannero: Olihan se takki melko kallis, taisi maksaa noin 270€. Mutta se on kyllä ollut joka sentin arvoinen, ja kestänyt todella hyvin. Tuurilla sen saattaisi nyt löytää jostain alennuksella. ;)

Maiju said...

Maailman ihanin mekko! Haluaisin itsekin tilata Asokselta, voisitko kertoa minkäkokoisia vaatteet ovat? Ovatko kokoonsa nähden esim.kovasti pienempiä? Kuinka nopeasti vaatteet tulee? Sulla on ihana blogi! Ja mekko!

Unknown said...

Maiju: Kiitos, ja kiva kuulla että pidät blogista.

Asoksen vaatekoot vastaavat kyllä pitkälti ilmoitettuja kokotaulukkoja, eli eivät ole pienempiä kuin normaalisti, vaan Asoksen M-koko vastaa useimpien muiden vaateketjujen M-kokoa. Vaatteet saapuvat yleensä noin viikon sisällä, ja itse en ole koskaan törmännyt minkäänlaisiin ongelmiin liikkeen kanssa, joten rohkeasti kokeilemaan vaan.

Maiju said...

Kiva, kiitos vastauksesta! :)

Anonymous said...

u-la-laaa! Ihana mekko!! Mulla muuten meni siinä mustassa acnen mekossa 1,5kk tilauksesta toimitukseen :). Olin jo lähes unohtanut, mitä olin tilannut./ Miia

Unknown said...

Miia: Kiitos! Ja aika uskomaton tuo toimitusaika! Aina kun itse olen UO:lta tilannut olen saanut vaatteet noin viikossa. 1,5 kuukautta on kyllä aivan hullun pitkä aika. Toivottvasti se mekko oli sitten edes kiva ja istui hyvin. :)