Tuesday, August 25, 2009

Ostoksia ja uutuuksia

Olen täysin unohtanut esitellä viimeisimmät hankintani, jotka kulkevat mukana joka paikkaan.

Ensimmäisenä vuorossa on viimeinen Japanissa tehty ostokseni, punaruskea nahkalompakko. Olin etsinyt sopivaa lompakkoa koko vaihtovuoteni ajan, ja täydellinen yksilö tulikin vastaan sopivasti viimeisenä päivänä. Tämä lompakko kuuluukin nykyään lempitavaroihini, ja täyttää tyylini peruskriteerit: rento, mutta ryhdikäs.


Ehkä mahtavinta lompakossa on, että olen vaihteeksi löytänyt yksilön, jossa on tilaa kaikille korteilleni. Niitä on nimittäin paljon.

Toinen uusi hankinta on Suomesta, vaikka päätöksen teinkin jo Japanissa. Totuin elektronisten härvelien luvatussa maassa käteviin puhelimiin, joilla pystyi lähettämään pitkiä sähköposteja ja käymään maksutta netissä. Japanilainen näppäimistökin oli valttia kommunikoidessa paikallisten ystävien kanssa. Suomeen palatessani neljän vuoden takainen entinen matkapuhelimeni veti jo viimeisiä henkäyksiään, eikä suostunut enää kunnolla latautumaan. Oli siis oiva aika hankkia uusi puhelin.

Kotona minua odottikin vanhempien tasolta ihana yllätys: jo kauan himoitsemani valkoinen iPhone.


Mieluisimpia ominaisuuksia puhelimessa on hankkimani kanjikertausohjelman ja OED:n lisäksi kalenteri, joka synkronoi tietokoneeni kalenterin kanssa. Kosketusnäyttö toimii hienosti, ja saan kirjoitettua viestejä nopeammin kuin aikaisemmilla puhelimillani. Olen toisin sanoin täysin huumassa uuteen puhelimeeni.

4 comments:

Maija said...

Kiva kun oot päättäny jatkaa kirjottamista Suomessakin! :)

Jokos sä osaat ton hienon kännykän laittaa äänettömälle, ettei ala vaikka kesken leffan piippailla...?! :)

Marita said...

Hiljaa siinä. :P

Minulle paljastui tässä uudessa hienossa puhelimessa sellainen mahtava ominaisuus, että vaikka puhelimen pistää äänettömälle kuuluvat hälytykset kuitenkin. Eikä tätä voi asetuksista muuttaa. Tosi fiksua, eikö?

Maija said...

No kuulostaapa tosi fiksulta!! Noi hienot puhelimet on tollasia...aina niissä on jotain vikaa..kannattais vaan tyytyä tälläseen peruspuhelimeen, millä voi soittaa ja lähettää viestejä!! :)

Jukka-Pekka said...

"Ehkä mahtavinta lompakossa on, että olen vaihteeksi löytänyt yksilön, jossa on tilaa kaikille korteilleni."

Esim. YkkösBonus-kortille ja vastaaville.